Marketing sportowy marki

marketing-sportowy-marki-1

W 2008 roku Adidas został oficjalnym partnerem Igrzysk Olimpijskich w Pekinie. W wyniku tej współpracy firma zapewniła ponad trzy miliony rozmaitych produktów, które przekazywane były rozmaitym federacjom, wolontariuszom, czy specjalnym gościom. Producent wyposażył w niezbędne ubrania, buty do biegania oraz inne elementy szesnaście komitetów olimpijskich, w tym również chiński, który odniósł wtedy najwięcej sukcesów i zgromadził ogromną liczbę medali. W ten sposób firma po raz kolejny udowodniła, że zarządzanie swoimi zasobami nawet w wypadku tak istotnej imprezy, nie jest dla niej niczym trudnym. Nie można również zapominać, że była to doskonała okazja do reklamowania marki, szczególnie że w tamtym okresie wypuszczono sporo kolekcji związanych z tym sportowym wydarzeniem, z czego spora część zyskała miano kultowych, gdyż niektóre limitowane edycje szybko stały się istnymi białymi krukami.

Ktoś może wyrazić opinię, iż takiej marce nie jest potrzebna reklama, bo i tak zna ją każdy. Jest to prawda, niemniej propagowania nigdy dość, a fakt, że buty Adidas są noszone przez sporą część ludzkości nie znaczy, że można sobie odpuścić jakiekolwiek działania, które sprawią, iż klienci będą chętniej kupować produkty tego przedsiębiorcy. Dobra firmę poznaje się po tym, iż nieustannie stara się ona poszerzać swoje możliwości, zarówno poprzez rozwój oferty jak i zdobywanie nowych klientów. Osiadanie na laurach jeszcze nikomu nie wyszło na dobre, o czym Adidas doskonale wie, dzięki czemu buty sportowe tej firmy SA w ścisłej czołówce produktów tego typu.